Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití standardů kvality sociálních služeb v praxi
MERTLOVÁ, Šárka
Diplomová práce se zabývá tématem standardů kvality sociálních služeb v domovech pro seniory. Cílem předkládané práce je popsat význam standardů z pohledu zaměstnanců vybraných domovů pro seniory. Dílčím cílem je zjistit, jaké je povědomí těchto zaměstnanců o standardech kvality sociálních služeb. Práce zodpověděla stanovené výzkumné otázky týkající se významu standardů kvality sociálních služeb pro zaměstnance vybraných domovů pro seniory a současně vztahující se k povědomí těchto zaměstnanců o standardech. Pro dosažení výsledků byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie, metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly realizovány s pracovníky z řad managementu organizací a s pracovníky v sociálních službách. Pro analýzu dat byla využita metoda zakotvené teorie. Ke kódování získaných informací byl využit program Atlas.ti 7. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že pro pracovníky managementu organizací představují standardy kvality významné dokumenty, o které se mohou při své práci s klienty opřít. Současně vnímají zásadní vliv těchto dokumentů na kvalitu poskytovaných služeb. Oproti tomu dotazovaní pracovníci v sociálních službách nevnímají zásadní vliv standardů na kvalitu poskytovaných služeb. Standardy pro ně většinou představují časově náročnou administrativu, která je ochuzuje o čas věnovaný přímé péči. Nejpřínosnějším standardem je podle nich standard č. 5, ve kterém spatřují smysl a přínos pro práci s klienty. Aktualizací standardů se tito zaměstnanci neúčastní, jsou pouze seznámeni s jejich výslednou podobou. Tyto skutečnosti přímo ovlivňují povědomí a názor pracovníků v sociálních službách na standardy kvality. Výsledky výzkumného šetření diplomové práce mohou posloužit jako podpůrný materiál k upevnění povědomí zaměstnanců domovů pro seniory o významu standardů kvality sociálních služeb.
Řízení kvality u vybrané organizace v sociální oblasti
SEDLÁČKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce je zaměřena na způsoby řízení a zajišťování kvality u vybrané organizace v sociální oblasti, konkrétně v domově pro seniory. V České republice populace stárne, prodlužuje se délka lidského života a podíl seniorů narůstá. Z těchto důvodů jsou kladeny stále vyšší nároky na poskytování kvalitních sociálních služeb pro seniory. Kvalitu domova pro seniory určuje především spokojenost uživatelů domova, ale slouží k tomu i mnoho dalších nástrojů. I přesto, že je zajištění kvalitního poskytování služeb velmi náročné, pracovníkům k tomu slouží více způsobů, jak kvalitních služeb docílit. Na pracovnících je, aby skloubili poskytování kvalitních služeb a zároveň vytvořili takové podmínky, díky kterým zůstanou senioři v co nejvyšší míře soběstační. V teoretické části byly definovány základní pojmy, které jsou s tématem práce úzce spojeny. V praktické části byla zodpovězena hlavní výzkumná otázka týkající se způsobů řízení a zajišťování kvality v Domově pro seniory Máj v Českých Budějovicích. Dále byly zodpovězeny dílčí výzkumné otázky týkající se Standardů kvality v sociálních službách zavedených v daném sociálním zařízení. Výsledky byly získány kvalitativní výzkumnou strategií, metodou sekundární analýzy dat a dotazování. Zvolenou technikou byly polostrukturované rozhovory, které byly realizovány s paní ředitelkou a se sociální pracovnicí Domova pro seniory Máj v Českých Budějovicích. Výsledky výzkumu představují především různorodost nástrojů a metod pro řízení a zajišťování kvality služeb v konkrétním domově pro seniory. Tyto způsoby počínají certifikovanými koncepcemi a končí často opomíjenými supervizemi a odborným vzděláváním pro zaměstnance. Výsledky praktické části dále představují vypracovanou SWOT analýzu a analýzu Standardů kvality sociálních služeb. Tyto analýzy byly porovnány a následně z nich vyplynula navrhovaná doporučení a zpětná vazba pro konkrétní organizaci.
Vliv organizační kultury na poskytování sociálních služeb na příkladu Diecézní charity Plzeň
BOŘÍKOVÁ, Dana
Cílem práce je analyzovat vliv organizační kultury na poskytování sociálních služeb. Práce se zabývá popisem organizační kultury vybraného modelu. Jako příklad nestátní neziskové organizace jsem vybrala církevní právnickou osobu Diecézní charita Plzeň. Inspirací pro mne byl model autorky Beaty. Hofmann a její přirovnání organizační kultury k obrazu leknínu. Ten jsem dále doplnila modelem autora Edgara Scheina, který má tři vrstvy - nejvyšší jsou artefakty, prostřední hodnoty a normy a nejnižší základní přesvědčení. Pro zpracování jsem použila metodu zúčastněného pozorování a neformálních rozhovorů s pracovníky DCHP a dále analýzou dostupné dokumentace organizace.
Inspekce kvality sociálních služeb
Marešová, Veronika ; Angelovská, Olga (vedoucí práce) ; Vlčková, Kamila (oponent)
Diplomová práce "Inspekce kvality sociálních služeb" pojednává o problematice nízké kvality sociálních služeb, se změřením na kontrolu kvality sociálních služeb. Jejím hlavním cílem je zhodnotit pozici aktérů (inspektorů a poskytovatelů sociálních služeb) procesu inspekce sociálních služeb a navrhnout doporučení pro jeho zlepšení. V práci je charakterizována historie sociálních služeb, na kterou navazuje problematika v oblasti inspekce sociálních služeb. Práce se opírá o princip subsidiarity, teorii důvěry, teorii vládních a tržních selhání, dále teorii informační asymetrie a teorii byrokracie. Dále práce zahrnuje standardy kvality sociálních služeb, značku kvality a management v sociálních službách. Práce také obsahuje samotný proces inspekce sociálních služeb. Na tuto kapitolu navazuje rámec kvality sociálních služeb. Další část práce je věnována použitým metodám výzkumného šetření. V závěru jsou uvedeny doporučené oblasti ke změnám, vedoucím k zvýšení účinnosti a efektivnosti procesu inspekce sociálních služeb.
Supervize pracovníků v sociálních službách v rámci osobní asistence v organizaci Hewer ve středisku Praha 2
Botková, Petra ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Mašát, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce na téma Supervize pracovníků v sociálních službách v rámci osobní asistence v organizaci Hewer ve středisku Praha 2 si klade za cíl zjistit, zda pracovníci v sociálních službách organizace Hewer pro středisko Praha 2 ví, že existuje supervize. Pokud ano, jak supervizi vnímají, zda ji považují za možnost zvyšování své odbornosti a zda tuto možnost plně využívají. V úvodu práce jsou uvedeny základní informace, které vedly k výběru tématu. Stať práce popisuje, co je to supervize, kdo je supervizor a jaké formy supervize existují. Další část práce popisuje sociální služby, kde je podrobněji představena osobní asistence. Dále jsou to standardy kvality sociálních služeb a popis supervize z pohledu Průvodce pro poskytovatele služeb. Práce dále uvádí informace o organizaci Hewer. Praktická část se zabývá dotazníkovým šetřením. Součástí závěru je vyhodnocení cíle práce.
Poslání v životě organizace
Nováková, Zuzana ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Suchel, Jakub (oponent)
Magisterská práce s názvem "Poslání v životě organizace" se zabývá fenoménem poslání. Práce je úzce zaměřena na oblast týkající se nestátních neziskových organizací, které poskytují sociální služby pro cílovou skupinu seniorů. V teoretické části pojem poslání definuji dle standardů kvality sociálních služeb a z pohledu odborné literatury. Dále ho nahlížím v souvislostech potřeb a velikosti cílové skupiny a společenské poptávky skupiny podporovatelů organizace. V dalších kapitolách se věnuji tématu poslání v kontextu strategického plánování, fundraisingu, public relations a v neposlední řadě organizační kultury. V empirické části prezentuji realizaci kvalitativního výzkumu. Výzkum jsem uskutečnila pomocí přístupu případové studie ve dvou organizacích poskytujících registrované sociální služby seniorům. Cílem bylo odpovědět na hlavní výzkumnou otázku: Jak vnímají poslání organizace její zaměstnanci? Výzkum byl realizován prostřednictvím metody polostrukturovaného dotazování. Výsledkem je následující tvrzení, které je platné pro oba případy: Všichni zaměstnanci jsou schopni interpretovat poslání své organizace skrze své vlastní hodnoty a zkušenosti. To, zda zaměstnanec poslání sdílí, či nesdílí, nebo považuje jeho část za formální, závisí na tom, jaké zásadní překážky při výkonu své práce potkává. V...
Návrh systému hodnocení kvality poskytovaných služeb nízkoprahového klubu Jahoda
Weiderová, Jana ; Pazlarová, Hana (vedoucí práce) ; Matoušek, Oldřich (oponent)
Diplomová práce "Návrh systému hodnocení kvality poskytovaných služeb nízkoprahového klubu Jahoda" pojednává o problematice hodnocení kvality poskytovaných služeb, která je stěžejní pro dobře fungující organizace v komerční i nekomerční sféře. Práce se konkrétně věnuje oblasti sociálních služeb a jejím cílem je vytvoření návrhu systému hodnocení kvality poskytovaných služeb pro konkrétní zařízení poskytující nízkoprahové sociální služby dětem ve věku 6 - 15 let. První část se zabývá legislativním zakotvením sociálních služeb a představením nízkoprahových zařízení pro děti a mládež a nízkoprahového klubu Jahoda. Dále jsou zde nastíněny možné způsoby hodnocení kvality poskytovaných služeb a popsány standardy kvality sociálních služeb. Druhou částí diplomové práce je část praktická, která se věnuje vytvoření návrhu systému hodnocení poskytovaných služeb nízkoprahového klubu Jahoda. Návrh tohoto systému vychází z analýzy současných způsobů hodnocení využívaných v zařízení a jeho hlavní součástí je dotazníkové šetření mezi uživateli, pracovníky, dobrovolníky a stážisty NZDM Jahoda. To bylo pilotně ozkoušeno mezi všemi zainteresovanými osobami a vyhodnocení tohoto dotazníkového šetření je také součástí práce.
Hodnocení Nízkoprahových zařízení pro děti a mládež v Hradci Králové.
Kuchaříková, Petra ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Ve své práci jsem se snažila nastínit problematiku Nízkoprahových zařízení pro děti a mládež a v závěru jsem se zaměřila na naplňování standardů kvality sociálních služeb ve dvou Královéhradeckých zařízeních. Nejprve jsem pohovořila o volném čase a jeho pozitivech, pokud se aktivně využívá, historických meznících, pro vývoj Nízkoprahových zařízení pro děti a mládež a také o závazných dokumentech, které jsou pro práci sociálních pracovníků důležité. Dále jsem se tuto problematiku snažila zachytit z hlediska zákona o sociálních službách, popsala princip nízkoprahovosti, zaměřila jsem se na jejich poslání, cíle, cílovou skupinu a celý proces užívání této služby. Jednu kapitolu jsem věnovala managementu a financování, protože bez nich by služba nebyla možná uskutečnit. Pak jsem se zaměřila na dvě nejdůležitější složky této služby jimiž jsou pracovníci, jejich kvality, kompetence a supervize, jakožto pomocník při sebevzdělávání a uživatelé sociálních služeb a jejich charakteristiky. Jednou z věcí, která tyto uživatele ohrožuje, jsou sociálně patologické jevy, z nichž ty nejvíce ohrožující jsem uvedla a přidala k nim i jejich prevenci. V jednom mnou později jmenovaném zařízení se využívá i práce dobrovolníků, proto jsem jim zde věnovala kapitolu. Pro hodnocení naplňování standardů kvality, jsem si vybrala dvě...
Individualizace při zajišťování dietního stravování v domovech pro seniory
Pechušková, Pavlína ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Procházková, Martina (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na individualizaci péče při zajišťování stravování ve třech domovech pro seniory v Jihočeském kraji. Cílem kvalitativního výzkumu bylo odkrýt, jaké jsou možnosti domovů při zajišťování stravování, kde leží hranice a limity individualizované péče a jaký zaujímají klienti domovů postoj k individualizaci. Výsledky výzkumu ukazují, že domovy pro seniory mohou vyjít klientovi vstříc v základních individuálních požadavcích, jako je například výměna neoblíbeného pokrmu za jiný nebo neoblíbené přílohy za jinou. Zohledňují se také zdravotní omezení klientů v přípravě a podávání stravy. Pro větší individualizaci však nemají domovy kapacitu. Problémem je i nedostatek personálu. Spíše než finančním rozpočtem jsou domovy limitovány zákonnými normami. Konzervativní a konformní postoje klientů nemotivují manažery domovů k rozšíření možností nebo ke změně systému. Pojem individualizace si domovy pro seniory vykládají různým způsobem a v praxi se spíše o individualizaci ve stravování snaží, než že by ji skutečně realizovali. Ukázalo se, že individualizace je komplexní fenomén, jehož míra naplňování závisí na mnoha faktorech, především na celkovém přístupu pracovníků ke klientům a na postojích samotných klientů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.